Een unicum was ook dat je de liedjes eerst kon voorbeluisteren vooraleer tot een aankoop over te gaan. Daarop volgde het onmisbare '... en, … bevalt het?...'
De bijzonder sympathieke uitbaters, André Praet en René De Witte, hadden ook een enorm uitgebreide muziekkennis, en een liedje neuriën deed hen dan ook meteen in hun platenbakken duiken, om het gekozen nummer op te diepen.
En … het waren ook goede verkopers. Als ze eens een singeltje niet in hun voorraad hadden, probeerden ze je toch te overtuigen om 'iets in die trend' te kopen.
Meestal geen slechte keuze, gezien hun muziekkennis, … en je kwam er eigenlijk nooit met lege handen buiten.
Ze hadden trouwens ook steeds toffe reclameboodschappen. Zo ook net na hun opening, in de trend van een verkiezingscampagne, waarin ze de 'kiezer voor SolBeMol' bedankten …
Solbemol was gekend omwille van zijn groot assortiment aan langspeelplaten, singles, en ook concerttickets, die men er kon verkrijgen. Hierbij nog twee advertenties die duidelijk aantonen op welke manier de muziek werd aangeprezen.
Bronnen :
Eigen
info - nog een hoop muziek gekocht daar (na voorbeluistering uiteraard )
Reclame
SolBeMol opening: Digitaal krantenarchief Aalst.courant.nu : De Voorpost
24/11/1978, pag 1Reclame SolBeMol verkiezingen: Digitaal krantenarchief Aalst.courant.nu : De Voorpost 22/12/1978, pag 1
Advertentie Solbemol Nieuw Nieuw : Digitaal krantenarchief aalst.courant.nu : De Gazet van Aalst 28/5/1982 pag 5
Advertentie Solbemol Nieuwe singles/lps : Digitaal krantenarchief aalst.courant.nu : De Gazet van Aalst 30/7/1982 pag 5
Geen opmerkingen:
Een reactie posten