4 September 2024 .... op diverse social media kanalen wordt heel druk gespeculeerd over foto's van een bord 'bebouwde kom' op verschillende plaatsen in Aalst.
Op deze borden staat immers 'Aalzzt' en dat geeft aanleiding tot heel wat commentaren.
Soms gemeend vragende commentaren, maar - Aalst zou Aalst niet zijn - ook heel wat belachelijke hersenspinsels die dingen zagen waar ze er - uiteraard - niet waren... links leggen met het gemeentebestuur, met nationale politiek, met de hersencapaciteit van de gemiddelde Aalstenaar, en ga zo maar door ...
De opmerking over onze gemiddelde hersencapaciteit werd al snel teniet gedaan door de ontdekking van dergelijke platen in Oozztende en nog enkele andere gemeenten.
- Ne🤣nieve 😂Belsj zen exomes afgeleit🙃
- Mijn naam is haas (D'Haese) en ik weet van niks, haha!
- Misschien wordt het ludiek als alle geflitste boetes in hun bus vallen ...
- Ajist Aalst oilsjt aalzzt....das ale 4 tzelvede ma het eene is nugter en tander is onder invloed 😂🤣
- ...
Alle schrijf- en denkfouten in bovenstaande commentaren tonen vooral het ... euh ... intellect van de commentators, en dus niet de schrijfkunsten van ondergetekende 😎
De actie werd de afgelopen dagen dus gretig opgepikt en gedeeld door opmerkzame burgers in verschillende steden en lokte al heel wat leuke, dwaze en verbaasde reacties op.
Een beetje later werd alles duidelijk.
Blijkbaar zat er helemaal geen politieke boodschap in verstopt, en ging het ook niet over een nieuwe flitsstrategie ...
De rare gemeenteborden werden geplaatst door Manush Barvar, Lowie Vercraeye en Ruben Renaer, de oprichters van “BRAUZZ”.
BRAUZZ is een Belgisch merk van ecologische schoonmaakproducten en heeft onlangs de indrukwekkende kaap van 1.000.000 vermeden plastic flessen overschreden!
Als pioniers in duurzame schoonmaakproducten vierden ze deze prestatie met een ludieke actie in negen steden in Nederland en Vlaanderen, waaronder dus ook ons eigen 'Oilsjt'.
Tijdens de onderzoeksfase botste het drietal op het feit dat de schoonmaakindustrie ironisch genoeg niet heel erg ‘schoon’ is.
Dit komt vooral omdat schoonmaakproducten voornamelijk bestaan uit water, we spreken hier over tot wel 90%, en daarom ook verpakt worden in wegwerp plastic flessen.
Ook de ingrediënten bevatten vaak heel erg agressieve, chemische componenten die vaak leiden tot allergische reacties.
Verder bleek uit het onderzoek ook dat er weinig sprake is van innovatie binnen deze enorm grote industrietak.
Tijdens de studies evolueerde het studentenproject van een fictief verhaal naar een businesscase die steeds realistischer werd om uit te voeren.
Nog voor het afstuderen werd een samenwerking aangegaan met een ontwikkelingspartner voor de ontwikkeling van de eerste reeks producten, een pakket van 3 hervulbare oppervlakte reinigers.
Sindsdien is het allemaal heel snel gegaan voor het merk en biedt het ondertussen een reeks innovatieve, effectieve en milieuvriendelijke, ultrageconcentreerde huishoudproducten aan, die wegwerpplastic, watertransport en schadelijke ingrediënten overbodig maken. .
De missie van BRAUZZ. is om duurzame consumptie voor iedereen mogelijk te maken door innovatieve producten te ontwikkelen en te verkopen die geen compromissen sluiten op het gebied van gemak, prijs en kwaliteit, de voornaamste voorwaarden die in acht genomen wordt door de doorsnee consument tijdens het aankopen.
Zoals gezegd dus geen politieke complotten maar wel een reclameboodschap, u kiest zelf of U ze goed vond of niet...
Wat zeker is ... het kwam in het nieuws en in de aandacht ... en da's het doel van reklame natuurlijk...
Wat nog zeker is ... we spreken hier dus over Oilsjt, iets minder over Aalst en al helemaal niet over Aalzzt...
Bronnen :
Brauzz.com
Oilsjt een weireldstad Facebook
Oilsjt een weireldstad Foto
Oostende Facebook
Aalst! Facebook
Geen opmerkingen:
Een reactie posten